פילאטיס בהריון


פילאטיס לנשים בהריוןהריון הוא זמן של צפייה ובנייה לקראת חיים חדשים. עם זאת, תקופת ההריון עשויה להיות מאתגרת מבחינות שונות לאישה. אם ניתן לומר על פעילות גופנית, כגון פילאטיס, שהיא דבר חשוב בכל מצב עקב תרומתו המשמעותית לבריאות הפיזית והנפשית, הרי שבזמן ההריון חשיבותה עולה. כל אישה רוצה לשמור על בריאותה ולתרום להתפתחות העובר בצורה תקינה, אך מנגד, לא תמיד בטוחה איזו פעילות גופנית מתאימה ובטיחותית עבורה בחודשים אלו. פילאטיס בהריון הינה אחת האפשרויות הכדאיות לזמן ההריון.

האם אפשר לבצע פילאטיס בהריון?

פילאטיס הינה שיטת אימון לגוף שפותחה על ידי ג'וזף פילאטיס במטרה לשיקום פציעות. כיום השיטה מתאימה לכלל האוכלוסיה במטרה לחזק את הגוף בצורה עמוקה ובריאה דרך אימונים. ישנן נשים בהריון החוששות מפעילות גופנית שמא תזיק להן, אך האמת היא שהתעמלות נכונה ומתאימה תועיל מבחינות רבות. לא רק שמותר לבצע פילאטיס בהריון, אלא שזוהי אחת מהפעילויות המומלצות ביותר בתחום ההתעמלות לתקופה רגישה זו.  שיעור פילאטיס המותאם לנשים בהריון במידה מסויימת דומה ליוגה המיועד לנשים בהריון, אלא שפילאטיס יותר דינמית בפעולתה. שיטת פילאטיס דורשת התרגלות לתרגילים השונים ודיוק בהם, ולכן כדאי להתנסות בה לפני תחילת ההריון, או לפחות בחודשים הראשונים לו. עם זאת, פילאטיס מתאימה גם לנשים בהריון שלא התנסו כלל בהתעמלות הזו. חשוב ביותר לבצע את הפעילות הגופנית בהנחיה צמודה של מדריך/ה היודע/ת להתאים את רמת התרגילים למצב ההריון  על כל מאפייניו, שלביו השונים, וההגבלות שמטבע הדברים הוא דורש. בצורה זו, תוכלי להנות מיתרונות הפילאטיס ללא כל נזק.

יתרונות פילאטיס בהריון

  • הריון קל יותר - תרגולי פילאטיס מסייעים לאישה בהריון להעביר את החודשים בצורה קלה יותר. הנשימה שלה תהיה חופשית יותר כתוצאה מכך שלומדים לנשום נכון, להאריך את הגב, ועוד. תרגול עקבי מסייע להעלאת המודעות אצל האישה  למתרחש בגופה, ובצורה זה היא יכולה לפעול ולהתנהל בצורה המיטיבה עימה.
  • גם במצב סטטי - העובדה שניתן לבצע פילאטיס גם במצב סטטי- באמצעות שימוש במכשירים או כאשר נמצאים על הרצפה, מתאימה במיוחד לנשים בהריון במצבים שונים: בשליש הראשון להריון, בו יש להימנע מפעילות מרוכזת מידי; וכן  בשליש האחרון כשהאישה מרגישה "כבדה" והפעילות הדינמית מהווה אתגר גדול יותר.
  • הפחתת סיכונים בלידה - אישה המתרגלת פילאטיס בחודשי ההריון מנמיכה משמעותית את הסיכויים להתרחשות נזקים  במהלך הלידה, בין אם מדובר בלידה טבעית ובין אם מדובר בניתוח קיסרי. לנשים המתעמלות שכיחות נמוכה יותר של צורך בהתערבות כירוגית, חתכים או קרעים ברצפת האגן, ועוד. הלידה גם קלה יותר בזכות שרירי רצפת האגן שחוזקו במהלך     התרגילים.
  • החלמה מהירה לאחר הלידה - פילאטיס בזמן ההריון מסייעת חזרה לשגרה הבריאה כבר שבועות מספר לאחר הלידה. לא  רק זאת, אלא שפילאטיס היא אחת מהפעילויות הגופניות אותן ניתן להתחיל בהדרגה ובמידה מצומצמת כבר ימים ספורים לאחר הלידה. התרגילים מסייעים לשקם את הגוף ולחזקו לאחר הלידה.
בסטודיו בי תנועה קיים שיעור מיוחד המותאם לנשים הרות ולנשים לאחר לידה. כנסי ללינק לפרטים נוספים
יצירת קשר מהיר

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון (חובה)

עקבו אחרינו בגוגל פלוס