חשיבות תזונה לפני אימון TRX


כולנו יודעים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, אבל לאנשים שמתאמנים באופן קבוע ארוחה היא יותר מזה. מה שאנו מכניסים לגוף שלנו הוא דלק לאימון, ועוזר לשלוט על השרירים שלנו – בין אם אנחנו מתרגלים פילאטיס או עושים אימוני ואפילו להתאושש בצורה טובה יותר מאימון. מה שאנו אוכלים לפני אימון הוא חשוב מאד. יש מגוון של ארוחות וחטיפים שאפשר לצרוך במהלך היום כדי לתת לגופינו את כמות השומנים, פחמימות וחלבונים הנכונה, שלא רק תספק את הרעב אלא גם תספק מספיק אנרגיה להתאמן.

כמה חשובה התזונה כשעושים כושר?

הגוף שלנו זקוק למזונות מסוימים כדי לשמר את עצמו ולפעול. כשאנו מתאמנים אנחנו משתמשים בהרבה משאבים, ותפקידה של התזונה היא לחדש את מה שנלקח. זה הכרחי לא רק להתאמן, אלא גם לצרוך מזונות טובים, מאד קשה לקיים את האחד ללא השני – שניהם חשובים במידה שווה לבריאות אופטימלית. כשהתזונה שלנו טובה, הגוף שלנו מקבל יותר אנרגיה, חומצות אמינו, קלציום ועוד כל כך הרבה ויטמינים הנחוצים לאורח חיים בריא.

הגדרת מטרות

תזונה נכונה היא רק 80% מתהליך השינוי הגופני. בין אם רוצים להוריד מסת שומן, לחזק שרירים או לבנות שרירים – תזונה נכונה תגביר את האפקט מהאימונים. חשוב שתהיה מטרה ברורה לבחירת תכנית התזונה הנכונה ביותר.

למה חשוב לאכול לפני אימון?

מחקרים מראים שארוחה 45 דקות לפני אימון אינטנסיבי יכולה לחזק ולשפר אותו בהרבה, לא קשה להבין למה. כשאנחנו אוכלים לפני האימון אנחנו מגבירים את האנרגיה, מה שמאפשר לנו להתאמן יותר זמן ובעוצמה רבה יותר. אם הנטייה היא להתאמן בשעות מוקדמות של היום, לא צריך לאכול ארוחה כבדה. האופציה הקלילה יותר תעבוד מצוין. אפשר להתספק ביוגורט דל שומן או אפילו כוס מיץ פירות כדי להעלות את רמת הסוכר בדם. דוגמה: חצי כוס שיבולת שועל מבושלת, כפית פרי יבש לבחירה וכפית שקדים טחונים – והרי לנו מנה שתעניק המון אנרגיה לאימון מוצלח במיוחד.



טיימינג זה הכל

צריך לתת זמן למזונות שאנו אוכלים לפני האימון להתעכל ולהספג בגוף. יש לתכנן את הארוחות והחטיפים כך שהאנרגיה שהם מספקים תהיה זמינה ומוכנה בזמן האימון. 
מזונות עשירים בחלבונים, שומן וסיבים לוקח הזמן הרב ביותר להתעכל. לארוחות גדולות לוקח בין 3-4 שעות להתעכל, ארוחות קטנות יכולות לקחת עד 3 שעות וחטיפים מתעכלים בחצי שעה. יחד עם זאת, כל גוף הוא שונה – אז התנסו עם תזמונים שונים של אימון ואכילה וגלו מה עובד הכי טוב בשבילכם. והכי חשוב – המשיכו לעבוד למען בריאותכם! שיהיה אימון מהנה ומועיל.
יצירת קשר מהיר

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון (חובה)

הצטרפו אלינו בפייסבוק
עקבו אחרינו בגוגל פלוס