חשיבות תזונה לאחר אימון TRX


החלטה על תחילת פעילות גופני, ושמירה עליה כהרגל קבוע היא רק חצי מהדרך. מה שאנו אוכלים, ומתי – הם מרכיבים חשובים באותה מידה לסיבולת הגוף באימון. הרבה מומחים מסכימים על כך - מה שאנו אוכלים לאחר האימון הוא, במקרים מסוימים, אפילו חשוב יותר ממה שקדם לו.

מהי בעצם תזונה לאחר אימון?

תזונה לאחר האימון זה נושא מרתק – ובצדק. על ידי צריכה של חומרים תזונתיים מסוימים אחרי פעילות גופנית אפשר להגביר את ביצועי ותרכובות הגוף והחלמת הרקמות שבו. לתזונה שלאחר האימון ישנן 3 מטרות:
  1.  חידוש מאגרי אנרגיה. בזמן האימון אנו מוציאים אנרגיה, וכדי לשמר אותה ולא לאמץ מידיי את הגוף חשוב לשמור על תזונה נכונה לאחריו.
  2. העצמה של מסת שריר או את איכותו וחוזקתו – אם ברצוננו להגדיל את מסת השריר או לחזק את השרירים שלנו, צריכה של מזונות מסוימים לאחר האימון תעזור לנו להבטיח שכך יהיה.
  3. תיקון נזקים ברקמת השריר שנגרמים כתוצאה מהאימון. בכל אימון אנו קורעים מעט את רקמות השריר, אכילה נכונה בתוך שעתיים לאחר האימון תמזער את הנזקים הללו.

המומלצים

אז מה כדאי בעצם לאכול אחרי אימון? ובכן, נחלק את האפשרויות ל3 קטגוריות.
  1. נוזלים: יש לשתות מים, כמובן. ניתן לערבב את המים עם 100% פירות, כמו למשל מיץ תפוזים – הנותן בנוסף לנוזלים גם פחמימות פשוטות, הנותנות תחושת שובע שיכולה לספק את הרעב שיש אחרי פעילות, וצריכה הפחמימות עוזרת לגוף להמשיך ולשרוף שומן.
נסו לקחת כמות שווה של מים ומיץ תפוזים לצריכה נוזלים אופטימלית.
  2. פחמימות: אנו שורפים המון פחמימות, שהן הדלק העיקרי לשרירים שלנו בזמן אימון גופני. ב20-60 דקות אחרי פעילות השרירים יכולים לאגור פחמימות כאנרגיה ולעזור להם להתאושש.
  3. חלבונים: יש לצרוך חלבונים על מנת להגדיל את השרירים. בצריכה קבועה של חלבונית, בעיקר לאחר פעילות גופנית, ניתן להגיע לגדילה של כחצי קילו מסת שרירי בשבוע!
בנוסף, מאחר ורוב המוצרים העשירים בחלבון, בעיקר אלו מן החי, מכילים מרכיבי שומן לא רצויים, לכן רצוי לבחור באלו הדלים בשומן, שיכול גם להכביד על הגוף בזמן עיכולו.
אם ברצוננו לקבל את התוצאות הטובות ביותר שאנו יכולים להשיג, יש צורך בתדלוק נכון של הגוף לפני ואחרי כל אימון. זה חיוני והכרחי לאכול משהו לפני האימון כדי לקבל אנרגיה ואחרי אימון לתוצאות מיטיבות. לכולנו יש גוף שונה במקצת, לכן נסו ותראו איזה תזונה היא הנכונה ביותר עבורכם, זאת כדי להבטיח גוף חזק ובריא.

קדימה, לאכול משהו ולצאת לאימון!  
יצירת קשר מהיר

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון (חובה)

הצטרפו אלינו בפייסבוק
עקבו אחרינו בגוגל פלוס
-->